Vilkår og informasjon
Hos My Perfect Day handler du enkelt og sikkert! Vi har ingen minimumsbestillingsverdi, og du kan velge hvordan du vil sette opp betalingen din takket være vår partner Klarna.
Enhetsfrakt 49 SEK
Gratis frakt på alle kjøp over 499 SEK
Du vil motta bestillingen din innen omtrent 2–3 virkedager.
Alltid 2 ukers åpent kjøp
Kundeservice! Svar på spørsmål via e-post
Finner du ikke akkurat det du leter etter? Trenger du en annen farge eller størrelse? Kontakt oss på order@myperfectday.se, så skal vi gjøre vårt beste for å finne det du leter etter gjennom våre leverandører.
Åpent kjøp
Du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene (i henhold til fjernsalgsloven).
I henhold til nevnte lov gjelder åpent kjøp kun dersom varen og originalemballasjen kan returneres i vesentlig uendret stand. Du har rett til å åpne emballasjen og kontrollere at varen fungerer, forutsatt at varen krever dette. Varen må imidlertid ikke ha vært brukt på annen måte enn dette. Hvis du ønsker å bruke åpent kjøp, må dette gjøres innen 14 dager, og varen må sendes tilbake komplett, i originalemballasjen med en lapp som sier at du ønsker å bruke åpent kjøp. Vær oppmerksom på at åpent kjøp og angrerett ikke gjelder bestillingsvarer og helium. Hvis du ønsker å returnere, kan du kontakte oss på order@myperfectday.se og oppgi navn og ordrenummer. Vi sender deg en returetikett på e-post som kan skrives ut og festes til pakken din. Returfrakten koster 49 SEK. Ikke glem å legge ved returkortet som fulgte med bestillingen din sammen med returen, slik at vi kan identifisere avsenderen!
Leveranse
Normal leveringstid er omtrent 2–3 virkedager etter at vi har mottatt bestillingen din.
Enkelte varer har lengre leveringstid fordi de er varer i vårt bestillingssortiment. I disse tilfellene er dette tydelig angitt i produktbeskrivelsen av varen og gjelder kun stoltrekk, stolrosetter, stoffduker og stoffservietter. Se overskriften «Bestillingssortiment» nedenfor. Ta kontakt med oss hvis du ønsker at dine andre varer skal leveres tidligere, så løser vi det.
Vi har flere forskjellige leveringstjenester som vi samarbeider med. Hvilket alternativ du velger avhenger av postnummeret ditt og hvor stor/tung bestillingen din er. Vi bruker Earlybird hjemlevering, Citymail-brev og -pakker og Schenker for agenter.
Bestill sortiment
Produkter merket med «Bestillingsvare» eller «Lagervare fra leverandør» bestilles fra leverandøren når du bestiller. Leveringstiden er derfor litt lengre enn for våre lagervarer, og du vil ha bestillingen din innen omtrent 1-3 uker etter at vi mottar bestillingen din. Vær oppmerksom på at bestilling av varer i vårt bestillingssortiment er bindende for kjøp. Disse varene produseres basert på hver enkelt bestilling. Hvis du vet at du trenger bestillingsvarene dine raskere enn den angitte leveringsdatoen, er det viktig at du kontakter oss før bestillingen legges inn, for å se om det kan løses. Vi har ikke åpne kjøp for bestillingsvarer.
Fraktkostnader
Enhetsfrakt 49 SEK. Gratis frakt på alle bestillinger over 499 SEK. Vi har ingen minimumsordreverdi – alle bestillinger er like velkomne hos oss!
Betaling
Betaling skjer via vår partner Klarna. Vi bruker Klarna Checkout, en rask betalingsløsning som gjør kjøpet ditt enklere! Har du spørsmål om fakturaen din? Ta kontakt med Klarnas kundeservice på 08–12012010.
Enkelt – Handle med personnummeret ditt
Med Klarna unngår du kompliserte skjemaer, lange kortnumre og bankbokser. I stedet trenger du bare å oppgi personnummeret ditt i kassen. Deretter utføres en rask sjekk på omtrent ett sekund for å sikre din personlige informasjon og godkjenne kjøpet.
Sikker – Betal etter levering
Når kjøpet ditt er godkjent, sender vi varene dine til deg. Når du har mottatt bestillingen din, vil du også motta en faktura på e-post.
Praktisk – Alltid 14 dagers betalingsfrist
Hvis du velger å betale via faktura, har du alltid 14 dager etter kjøpet til å motta og se på varene dine før betaling.
Fleksibel – Betal fakturaen din i avdrag
Hvis du vil betale kjøpet i avdrag, se etter linjen «Betal minimum» på fakturaen. Der ser du minimumsbeløpet som må betales hvis du vil konvertere kjøpet til avdrag.
Klage
Vi sjekker alltid varene våre nøye når vi mottar dem fra leverandørene våre og før vi sender dem til deg som kunde. Skulle du motta en ødelagt vare, vennligst kontakt oss så snart som mulig og beskriv feilen. Hvis et produkt er skadet eller ikke oppfyller standarden ved bruk og det skal reklameres, er du velkommen til å kontakte oss på order@myperfectday.se med ordrenummeret ditt og et vedlagt bilde av den skadede varen som viser hva som er galt, slik at vi enkelt kan håndtere klagen din på best mulig måte.
Vi følger forbrukerkjøpsloven, der reklamasjonsretten er tre år. I løpet av de første 6 månedene ligger bevisbyrden hos selgeren (som beviser den opprinnelige feilen), deretter ligger bevisbyrden hos kjøperen (som beviser den opprinnelige feilen).
Ved reklamasjon, vennligst oppgi ordrenummer og feil/skade på produktet. Ved retur er det viktig at produktet er pakket på en slik måte at det ikke risikerer å bli skadet. Vi kontrollerer nøye alle returnerte produkter, og ved gyldig retur er vi ansvarlige for frakten.
Ved tvist er vår policy å følge anbefalingene fra den svenske forbrukerbeskyttelsesnemnda. Myperfectday.se forbeholder seg retten til å erstatte et defekt produkt med et tilsvarende produkt i tilfeller der et identisk produkt ikke er tilgjengelig. Ved reklamasjon der kunden ikke ber om et nytt produkt, skal Myperfectday.se refundere bestillingsbeløpet eller kansellere fakturaen innen 30 dager fra datoen det returnerte produktet er mottatt.
Uavhentet forsendelse
For forsendelser som ikke innløses eller ikke kan leveres på grunn av feil leveringsinformasjon, og pakken returneres til My Perfect Day AB, vil et gebyr på 300 SEK bli belastet for å dekke våre kostnader for returfrakt og administrasjon. Vær oppmerksom på at hvis du har angret kjøpet og ønsker å returnere pakken, må den signeres av agenten og sendes tilbake til oss.
MERK! Pakker må hentes på utleveringsstedet innen 14 dager, ellers vil de bli returnert, og du vil bli belastet et gebyr på SEK 300. Hvis du ønsker å returnere varen, må du hente varen og deretter returnere den.
Sikkerhet og personvern
My Perfect Day AB håndterer alle personopplysninger med den største forsiktighet for deg som kunde. Vi vil aldri utlevere informasjonen din til tredjeparter for reklame eller lignende formål. Vi kan imidlertid dele den med tredjeparter for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg, og dele den med for eksempel fraktselskaper. I en viss grad bruker vi kundeservicemedarbeidere som jobber i tredjeland, noe som betyr at informasjonen din kan bli utlevert der.
Force majeure
Hendelser som krig, naturkatastrofer, arbeidskonflikt, myndighetsbeslutninger, manglende levering fra underleverandører, kostnadsøkende omstendigheter og sammenlignbare hendelser utenfor vår kontroll, som ikke med rimelighet kunne forutses, skal tilskrives force majeure. Dette betyr at Myperfectday.se er fritatt fra sine forpliktelser til å oppfylle inngåtte avtaler.
